65
ASTERIKS I OBELIKS: IMPERIUM SMOKA - dubbing
BLEF DOSKONAŁY - uroczysty pokaz premierowy
CO W TRAWIE GRA
FILIP
FILIP - Filmoteka Dojrzałego Człowieka
HOCKNEY. PEJZAŻE, PORTRETY I MARTWE NATURY - Wystawa na Ekranie
JOHN WICK 4
KOT W BUTACH: OSTATNIE ŻYCZENIE
Michał Bajor – „No, a ja?” | PAMIĘTAJCIE O OGRODACH 2023
MISSING
MIŁOŚĆ PO ANGIELSKU
MUMIE
OPIEKUN
PIĘKNA KATASTROFA - Kino ze Szminką
SHAZAM! GNIEW BOGÓW - dubbing
SUNDOWN
ŚWIĘTY
SZKOŁA MAGICZNYCH ZWIERZĄT
WRÓŻKA ZĘBUSZKA
WRÓŻKA ZĘBUSZKA - seans przyjazny sensorycznie
WYRWA
ZAPPA - DKF KOT

65
Po katastrofie na nieznanej planecie pilot Mills (Adam Driver) szybko odkrywa, że tą planetą jest Ziemia... tylko, że 65 milionów lat temu. Mills i jeszcze jedyna ocalała Koa (Ariana Greenblatt) muszą przedrzeć się przez nieznany teren pełen niebezpiecznych prehistorycznych stworzeń w walce o przetrwanie.

ASTERIKS I OBELIKS: IMPERIUM SMOKA - dubbing
Jest rok 50 p.n.e. Cesarzowa Chin, w wyniku zamachu stanu przeprowadzonego przez zdradzieckiego księcia, zostaje uwięziona. Córka porwanej władczyni – księżniczka Sass-Yi, wraz ze swoim wiernym ochroniarzem i fenickim kupcem wyrusza do odległej Galii, aby szukać pomocy dla swojego kraju. Tak oto poznaje Asteriksa i Obeliksa – dwóch dzielnych bohaterów, którzy nie cofną się przed niczym, aby zaprowadzić ład i porządek wszędzie tam, gdzie zapanował chaos i bezprawie… Oraz wszędzie tam, gdzie można przy okazji smacznie podjeść. Galowie z wielką chęcią przystają na prośbę księżniczki i wspólnie z jej przyjaciółmi oraz odpowiednim zapasem magicznego napoju wyruszają w długą i pełną przygód podróż na Daleki Wschód. Jednak oko na to wszystko ma także słynny wróg Asteriksa i Obeliksa – Juliusz Cezar, który jest żądny nowych zdobyczy i zbiera potężną armię, aby podbić orientalną krainę po drugiej stronie globu.

BLEF DOSKONAŁY - uroczysty pokaz premierowy
Blef doskonały z Karoliną Chapko, Piotrem Witkowskim i Mikołajem Roznerskim trafi do polskich kin już 31 marca w reżyserii Michała Węgrzyna
Korzystając z pandemii i pracy w maseczkach, trójka pracowników Banku Narodowego postanawia okraść własny bank. Niezauważeni wynoszą 100 milionów euro w złocie, ale to dopiero początek problemów…
- Pomysł na film był wynikiem i powstał po kilku miesiącach trwania pandemii. Wprowadzone przez administrację państwową obostrzenia miały zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa i na szczęście zapobiegły. Jednocześnie mogły doprowadzić do anarchii, rozbojów i ogólnego chaosu. Takie myśli krążyły w mojej głowie i to było inspiracją do napisania scenariusza. Tematem filmu chciałem uczynić nie to co realne i codzienne, ale myśli skrywane czy nawet czasem nieuświadomione - mówi reżyser Michał Węgrzyn
Korzystając z pandemii i pracy w maseczkach, trójka pracowników Banku Narodowego postanawia okraść własny bank. Niezauważeni wynoszą 100 milionów euro w złocie, ale to dopiero początek problemów…
- Pomysł na film był wynikiem i powstał po kilku miesiącach trwania pandemii. Wprowadzone przez administrację państwową obostrzenia miały zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa i na szczęście zapobiegły. Jednocześnie mogły doprowadzić do anarchii, rozbojów i ogólnego chaosu. Takie myśli krążyły w mojej głowie i to było inspiracją do napisania scenariusza. Tematem filmu chciałem uczynić nie to co realne i codzienne, ale myśli skrywane czy nawet czasem nieuświadomione - mówi reżyser Michał Węgrzyn

CO W TRAWIE GRA
Ket gra na gitarze w zespole złożonym z koników polnych. W pobliżu mieszka Antonina - księżniczka mrowiska, w którym zabroniona jest wszelka muzyka i panuje etos pracy. Antonina i Ket przypadkiem się spotykają i zaprzyjaźniają. Kiedy księżniczka zostaje porwana przez złowrogiego Anteodora - Ket i przyjaciele ruszają jej na ratunek.

FILIP
Frankfurt 1943. Tytułowy bohater Filip jest typowym kosmopolitą i niezdolnym do głębszych uczuć uwodzicielem. W Polsce stracił całą rodzinę. Sam będąc w sercu nazistowskich Niemiec, ukrywa żydowskie pochodzenie i niejednokrotnie wymyka się śmierci. Pracuje jako kelner w restauracji ekskluzywnego hotelu i beztrosko korzysta z uroków życia otoczony luksusem, pięknymi kobietami i przyjaciółmi z całej Europy. Jednak gdy wojna zaczyna zbierać krwawe żniwo wśród najbliższych mu osób, ten misternie zbudowany świat, który go otacza, rozsypuje się jak domek z kart

FILIP - Filmoteka Dojrzałego Człowieka
Frankfurt 1943. Tytułowy bohater Filip jest typowym kosmopolitą i niezdolnym do głębszych uczuć uwodzicielem. W Polsce stracił całą rodzinę. Sam będąc w sercu nazistowskich Niemiec, ukrywa żydowskie pochodzenie i niejednokrotnie wymyka się śmierci. Pracuje jako kelner w restauracji ekskluzywnego hotelu i beztrosko korzysta z uroków życia otoczony luksusem, pięknymi kobietami i przyjaciółmi z całej Europy. Jednak gdy wojna zaczyna zbierać krwawe żniwo wśród najbliższych mu osób, ten misternie zbudowany świat, który go otacza, rozsypuje się jak domek z kart

HOCKNEY. PEJZAŻE, PORTRETY I MARTWE NATURY - Wystawa na Ekranie
David Hockney kontynuuje wprowadzanie innowacji do sztuk wizualnych w skali globalnej. Zainspirowany pop-artem i ostrym światłem Los Angeles, gdzie spędził trzy lata, poszedł dalej, włączając do swojej twórczości elementy fotografii i kolażu, realizując nie tylko cykle malarskie, ale także projekty scenograficzne i in. Jest jednym z największych żyjących artystów brytyjskich, jego prace posiadają w swych w kolekcjach najważniejsze muzea i galerie sztuki współczesnej na całym świecie, w tym: MET, MoMA, Pompidou, Tate i Muzeum Sztuki Współczesnej w Tokio.
Dwie olbrzymie wystawy przygotowane przez Royal Academy of Arts London: „Krajobrazy” i „Portrety i martwe natury” stały się podstawą dla powstania tego filmu ukazującego pełnię bezkompromisowego talentu Hockneya. Były jednocześnie dla Hockneya zwieńczeniem bardzo ważnego okresu w jego karierze trwającej już ponad pięć dekad. Według jego własnych słów, film lepiej niż on sam wyjaśnia, co kryje się za jego twórczością. Film wchodzi na ekrany kin z okazji 80. urodzin malarza, który prezentuje w największych muzeach świata – w Paryżu i Nowym Jorku – kolejną monumentalną wystawę swojej twórczości.
Dwie olbrzymie wystawy przygotowane przez Royal Academy of Arts London: „Krajobrazy” i „Portrety i martwe natury” stały się podstawą dla powstania tego filmu ukazującego pełnię bezkompromisowego talentu Hockneya. Były jednocześnie dla Hockneya zwieńczeniem bardzo ważnego okresu w jego karierze trwającej już ponad pięć dekad. Według jego własnych słów, film lepiej niż on sam wyjaśnia, co kryje się za jego twórczością. Film wchodzi na ekrany kin z okazji 80. urodzin malarza, który prezentuje w największych muzeach świata – w Paryżu i Nowym Jorku – kolejną monumentalną wystawę swojej twórczości.

JOHN WICK 4
Rekordowa ilość akcji, kul, krwi i rozbitych samochodów oraz sekwencje walk, które przejdą na zawsze do historii kina.
Czy można zabić wszystkich? Cóż, na pewno można próbować…
Producent „SICARIO”, „MIASTA ZŁODZIEI” i „NIEZNISZCZALNYCH” przedstawia czwarty rozdział kultowej serii.
Keanu Reeves powraca, by stanąć do decydującej walki z błyskotliwym i bezlitosnym Billem Skarsgardem, który pokazał już swoje mroczne oblicze w przerażającym „TO”.
O wolność na ubitej ziemi Nowego Jorku, Paryża, Tokio i Berlina.
Ceny idą w górę, więc także stawka za głowę legendarnego zabójcy, Johna Wicka przebiła już sufit. Stając do ostatecznego pojedynku, który może dać mu upragnioną wolność i zasłużoną emeryturę, John wie, że
może liczyć tylko na siebie. Dla niego, to nic nowego. To co zmieniło się tym razem, to fakt, że przeciwko sobie ma całą międzynarodową organizację najlepszych płatnych zabójców, a jej nowy szef Markiz de Gramond jest równie wyrafinowany, co bezlitosny. Zanim John stanie z nim oko w oko, będzie musiał odwiedzić kilka kontynentów mierząc się z całą plejadą twardzieli, którzy wiedzą wszystko o zabijaniu. Tuż przed wielkim finałem tej morderczej symfonii, John Wick trafi na trop swojej dalekiej rodziny, której członkowie mogą mieć decydujący wpływ na wynik całej rozgrywki.
Czy można zabić wszystkich? Cóż, na pewno można próbować…
Producent „SICARIO”, „MIASTA ZŁODZIEI” i „NIEZNISZCZALNYCH” przedstawia czwarty rozdział kultowej serii.
Keanu Reeves powraca, by stanąć do decydującej walki z błyskotliwym i bezlitosnym Billem Skarsgardem, który pokazał już swoje mroczne oblicze w przerażającym „TO”.
O wolność na ubitej ziemi Nowego Jorku, Paryża, Tokio i Berlina.
Ceny idą w górę, więc także stawka za głowę legendarnego zabójcy, Johna Wicka przebiła już sufit. Stając do ostatecznego pojedynku, który może dać mu upragnioną wolność i zasłużoną emeryturę, John wie, że
może liczyć tylko na siebie. Dla niego, to nic nowego. To co zmieniło się tym razem, to fakt, że przeciwko sobie ma całą międzynarodową organizację najlepszych płatnych zabójców, a jej nowy szef Markiz de Gramond jest równie wyrafinowany, co bezlitosny. Zanim John stanie z nim oko w oko, będzie musiał odwiedzić kilka kontynentów mierząc się z całą plejadą twardzieli, którzy wiedzą wszystko o zabijaniu. Tuż przed wielkim finałem tej morderczej symfonii, John Wick trafi na trop swojej dalekiej rodziny, której członkowie mogą mieć decydujący wpływ na wynik całej rozgrywki.

KOT W BUTACH: OSTATNIE ŻYCZENIE
Kot w Butach odkryje, że jest pasjonatem przygód. Wykorzystał już wszystkie swoje osiem z dziewięciu istnień. Postanawia wyruszyć w podróż, aby znaleźć mityczne "ostatnie życzeniKote" i przywrócić swoje dziewięć żyć.

Michał Bajor – „No, a ja?” | PAMIĘTAJCIE O OGRODACH 2023
XVIII Wiosenny Festiwal Artystów Piosenki PAMIĘTAJCIE O OGRODACH 2023
Michał BAJOR – śpiew
Tomasz KREZYMON – piano
Szymon LINETTE – perkusja
Paweł STANKIEWICZ – gitary
Maciek SZCZYCIŃSKI – bas
„No, a ja?” to kolejna płyta artysty, jego nowe muzyczne i tekstowe wyzwania. Pomysłem było nagranie jeszcze raz, w nowych aranżacjach, piosenek, które śpiewał dawno, a o których przypomnienie prosiła przez lata jego publiczność. Na krążku znaleźć się też miała jedna piosenka z muzyką Artysty. W rezultacie Michał Bajor skomponował aż pięć utworów! Pierwszy raz wystąpił też w roli autora tekstów – trzy piosenki wyszły spod jego pióra. Dodatkowo stworzył muzykę do tekstu Wojciecha Młynarskiego oraz kompozycję, do której z kolei słowa napisał dla niego Artur Andrus.
Zapraszamy na koncert pełen wspomnień, ale przede wszystkim autorskich nowości.
„W ZWIĄZKU ZE SPECYFICZNYM I KAMERALNYM CHARAKTEREM RECITALU MICHAŁA BAJORA UPRZEJMIE PROSIMY O NIEPRZYPROWADZANIE NA KONCERT DZIECI PONIŻEJ WIEKU SZKOLNEGO. PRZEPRASZAMY I DZIĘKUJEMY“.
Michał BAJOR – śpiew
Tomasz KREZYMON – piano
Szymon LINETTE – perkusja
Paweł STANKIEWICZ – gitary
Maciek SZCZYCIŃSKI – bas
„No, a ja?” to kolejna płyta artysty, jego nowe muzyczne i tekstowe wyzwania. Pomysłem było nagranie jeszcze raz, w nowych aranżacjach, piosenek, które śpiewał dawno, a o których przypomnienie prosiła przez lata jego publiczność. Na krążku znaleźć się też miała jedna piosenka z muzyką Artysty. W rezultacie Michał Bajor skomponował aż pięć utworów! Pierwszy raz wystąpił też w roli autora tekstów – trzy piosenki wyszły spod jego pióra. Dodatkowo stworzył muzykę do tekstu Wojciecha Młynarskiego oraz kompozycję, do której z kolei słowa napisał dla niego Artur Andrus.
Zapraszamy na koncert pełen wspomnień, ale przede wszystkim autorskich nowości.
„W ZWIĄZKU ZE SPECYFICZNYM I KAMERALNYM CHARAKTEREM RECITALU MICHAŁA BAJORA UPRZEJMIE PROSIMY O NIEPRZYPROWADZANIE NA KONCERT DZIECI PONIŻEJ WIEKU SZKOLNEGO. PRZEPRASZAMY I DZIĘKUJEMY“.

MISSING
Kiedy matka June, (Storm Reid) znika podczas wakacji w Kolumbii ze swoim nowym chłopakiem, dziewczyna stara się znaleźć odpowiedź. June w kreatywny sposób wykorzystuje wszystkie najnowsze technologie, które ma pod ręką, aby spróbować odnaleźć matkę (Nia Long), zanim będzie za późno.

MIŁOŚĆ PO ANGIELSKU
Film opowiada historię dwójki ludzi Emily (Natalia Tena) oraz zabawnie uroczego 42 - letniego Polaka Stefana (Piotr Adamczyk) mieszkającego od lat w Londynie. Para zakochała się w sobie 15 lat wcześniej jednak nie od razu pisany był im przysłowiowy "happy ending". Czy zaskakującym zrządzeniem losu spotkanie po tak wielu latach będzie powodem do rozpalenia ich miłości na nowo? Czy bogatsi o bagaż życiowych doświadczeń dadzą sobie drugą szansę? Co na to wszystko ich najbliżsi? "Miłość po angielsku" to zaskakująca historia romansu w prawdziwie angielskim stylu

MUMIE
W Egipcie, głęboko pod ziemią, znajduje się liczące sobie 3000 lat miasto mumii. Zgodnie z królewskim rozkazem księżniczka Nefer musi wyjść za mąż za Thuta, ale żadne z tych dwojga się do tego nie pali. Nefer pragnie wolności, a Thut na wszelkie zobowiązania reaguje alergicznie. Przed wolą bogów nie ma jednak ucieczki. Thut będzie musiał ożenić się z Nefer już za siedem dni. Musi też przynieść na ślub starożytny pierścień, który wręczył mu sam faraon. Tymczasem na powierzchni ziemi lord Silvester Carnaby przeprowadza ekspedycję archeologiczną, w trakcie której po raz pierwszy znajduje coś znaczącego – egipski grobowiec. Tam, wśród kilkunastu artefaktów, natrafia na pierścień ślubny. To jego szansa na zapisanie się w historii i zrealizowanie marzeń. Lord nie bierze jednak pod uwagę tego, że pierścień ma już właściciela... Kiedy Thut przekonuje się, że jego pierścień skradziono, nie ma wyjścia. Musi przedostać do świata ludzi i spenetrować współczesny Londyn. Towarzyszy mu młodszy brat Sekhem, ośmioletni chłopiec, pragnący odbudowania pozycji Thuta jako bohatera wyścigów, oraz Croc, mały krokodyl i pupil Sekhema. Przyłącza się do nich również Nefer, która korzysta z okazji, żeby uciec przed małżeństwem i podążać za marzeniami. Trzy mumie będą musiały wspólnie przemierzać współczesny Londyn, odzyskać ukradziony przez lorda Silvestra Carnaby’ego pierścień oraz – a tego nie uwzględniały plany ani Thuta, ani Nefer – polubić się.

OPIEKUN
Borykający się z kryzysem małżeńskim dziennikarz dostaje polecenie, by zająć się współczesnymi historiami ludzi, w których życie w cudowny sposób wkroczył św. Józef.
Znakomicie zapowiadająca się skrzypaczka filharmonii i jej mąż, ambitny dziennikarz lokalnego radia, przechodzą kryzys małżeński. Przez narastające problemy i ciągły brak pieniędzy Dominika (Karolina Chapko) zaczyna się interesować bogatym biznesmenem (Radosław Pazura), a Robert (Rafał Zawierucha) nie radzi sobie z rozpadem rodziny.Gdy dostaje od szefa zadanie opowiedzenia niecodziennych historii pielgrzymów przybywających do pobliskiego sanktuarium św. Józefa, twierdzących, że przydarzył im się cud, odkrywa, że także jego historia ma wiele wspólnego z milczącym opiekunem Świętej Rodziny. Czy w kulminacyjnym momencie, gdy będzie musiał podjąć decyzję, która zaważy na losach jego rodziny, zachowa się jak… św. Józef?Opiekun to film z elementami dokumentu, w którym oparta na faktach historia rodzinna Roberta i Dominiki staje się pretekstem do głębszej opowieści o ewangelicznej postaci ziemskiego opiekuna Jezusa i roli, jaką odegrał w życiu wielu współczesnych ludzi.
Znakomicie zapowiadająca się skrzypaczka filharmonii i jej mąż, ambitny dziennikarz lokalnego radia, przechodzą kryzys małżeński. Przez narastające problemy i ciągły brak pieniędzy Dominika (Karolina Chapko) zaczyna się interesować bogatym biznesmenem (Radosław Pazura), a Robert (Rafał Zawierucha) nie radzi sobie z rozpadem rodziny.Gdy dostaje od szefa zadanie opowiedzenia niecodziennych historii pielgrzymów przybywających do pobliskiego sanktuarium św. Józefa, twierdzących, że przydarzył im się cud, odkrywa, że także jego historia ma wiele wspólnego z milczącym opiekunem Świętej Rodziny. Czy w kulminacyjnym momencie, gdy będzie musiał podjąć decyzję, która zaważy na losach jego rodziny, zachowa się jak… św. Józef?Opiekun to film z elementami dokumentu, w którym oparta na faktach historia rodzinna Roberta i Dominiki staje się pretekstem do głębszej opowieści o ewangelicznej postaci ziemskiego opiekuna Jezusa i roli, jaką odegrał w życiu wielu współczesnych ludzi.

PIĘKNA KATASTROFA - Kino ze Szminką
Abby Abernathy (Virginia Gardner) wie, że chcąc wydostać się z zaklętego kręgu - matka alkoholiczka i ojciec nałogowy hazardzista - musi zdobyć wykształcenie. Wyjeżdża na studia i rozpoczyna nowe życie z dala od domu rodzinnego. Nie pije, nie pali, nie imprezuje. Skupia się wyłącznie na nauce. Nikomu nie wyjawia swojej tajemnicy. Czy uczelniany „bad boy”, jest tym, o kim w tym momencie życia marzy Abby? Travis Maddox (Dylan Sprouse) w nocy staje się „Wściekłym psem” i uczestniczy w nielegalnych walkach. Zaś w ciągu dnia bryluje na korytarzach kampusu uniwersyteckiego oczarowując wszystkie dziewczyny. One tylko marzą, by być tą jedyną. Tylko Abby nie chce mieć z nim nic wspólnego. Zaintrygowany jej oporem Travis oferuje dziewczynie prosty zakład: jeśli przegra następną walkę, ma szlaban na seks przez miesiąc. Jeśli wygra, Abby będzie musiała mieszkać w jego pokoju przez taki sam okres. Travis nie ma pojęcia, że mroczna przeszłość Abby wkrótce wyjdzie na jaw. I kto wie - może okaże się, że w końcu spotkał godnego przeciwnika.

SUNDOWN
Alice (Charlotte Gainsbourg) i Neil (Tim Roth) spędzają urlop w słynnym meksykańskim kurorcie. Luksusową sielankę przerywa niespodziewany telefon, który zmusi ich do zmiany planów, a w głowie Neila pojawi się pokusa, by całkowicie zmienić swoje życie. Rozgrywający się pomiędzy luksusem i nędzą, przywilejem i jego brakiem, pełnią życia i jego zachodem "Sundown" stawia najważniejsze pytania o to, co naprawdę czyni nas szczęśliwymi. Pieniądze? Miłość? Więzi? A może ich brak?

ŚWIĘTY
Wiosną 1986 roku skradziono z Katedry Gnieźnieńskiej symbol kultu – wykutą w srebrze figurę Świętego Wojciecha z barokowego relikwiarza. Porucznik milicji, w rolę którego wcielił się Mateusz Kościukiewicz, nawiązuje współpracę z duchownymi - gospodarzami Katedry. Obie strony dążą do odzyskania rzeźby, ale współpraca jest trudna, bo stosunki Kościoła i państwa nigdy dotąd nie były tak napięte. Kradzieży dokonano niecałe dwa lata po śmierci księdza Jerzego Popiełuszki... Czy komuś zależy, aby nie udało się rozwiązać zagadki, a może okoliczności są wyjątkowo trudne?

SZKOŁA MAGICZNYCH ZWIERZĄT
Ida musiała przeprowadzić się do innego miasta i teraz jest "tą nową" w szkole Winterstein. Klasa nie przyjmuje jej z otwartymi ramionami. Jedyne wolne miejsce w ławce jest obok outsidera Benniego. Pewnego dnia wychowawczyni, panna Cornfield, zapowiada przyjazd niezwykłego człowieka. Ma ich odwiedzić Mortimer Morrison, który podróżuje po świecie w poszukiwaniu magicznych zwierząt. Ich niezwykłość polega na tym, że potrafią rozmawiać z człowiekiem, którego biorą za przyjaciela. Magiczne zwierzę nigdy nie zostawi swojego przyjaciela w potrzebie. To najwierniejszy towarzysz, jakiego można sobie wyobrazić. W klasie Ida i Benni jako pierwsi mają magicznych przyjaciół. I nagle okazuje się, że wszyscy chcą się z nimi kumplować. Tymczasem w szkole zaczynają znikać różne przedmioty. Dzieciaki i magiczne zwierzęta muszą trzymać się razem, aby rozwiązać zagadkę szkolnego złodzieja.

WRÓŻKA ZĘBUSZKA
Sympatyczna Violetta szkoli się, żeby zostać Wróżką Zębuszką i móc wręczać dzieciom prezenty w zamian za ich mleczne zęby. Niestety mimo szczerszych chęci wciąż oblewa egzaminy, bo jedyne upominki, które potrafi wyczarować to… fioletowe kwiaty. A przed nią najważniejszy, doroczny sprawdzian. Kiedy i ten kończy się porażką, Violetta podkrada innej wróżce magiczny klejnot teleportacji i z jego pomocą przenika do naszego świata. Wszystko po to, by udowodnić niedowiarkom, że może być świetną Zębuszką. Pech chce jednak, że w trakcie lądowania w ludzkiej rzeczywistości skradziony klejnot ulega uszkodzeniu i Violleta traci możliwość powrotu do domu. Na szczęście poznaje Maxie – nową dziewczynkę w mieście, której życie wciąż uprzykrzają dwaj przyrodni bracia. Wkrótce połączone przyjaźnią i mocą zaklęć, dziewczynka i wróżka, zrobią wszystko, by odnaleźć tajny portal do świata magii i ocalić miejską przyrodę, której grozi zniszczenie.

WRÓŻKA ZĘBUSZKA - seans przyjazny sensorycznie
Sympatyczna Violetta szkoli się, żeby zostać Wróżką Zębuszką i móc wręczać dzieciom prezenty w zamian za ich mleczne zęby. Niestety mimo szczerszych chęci wciąż oblewa egzaminy, bo jedyne upominki, które potrafi wyczarować to… fioletowe kwiaty. A przed nią najważniejszy, doroczny sprawdzian. Kiedy i ten kończy się porażką, Violetta podkrada innej wróżce magiczny klejnot teleportacji i z jego pomocą przenika do naszego świata. Wszystko po to, by udowodnić niedowiarkom, że może być świetną Zębuszką. Pech chce jednak, że w trakcie lądowania w ludzkiej rzeczywistości skradziony klejnot ulega uszkodzeniu i Violleta traci możliwość powrotu do domu. Na szczęście poznaje Maxie – nową dziewczynkę w mieście, której życie wciąż uprzykrzają dwaj przyrodni bracia. Wkrótce połączone przyjaźnią i mocą zaklęć, dziewczynka i wróżka, zrobią wszystko, by odnaleźć tajny portal do świata magii i ocalić miejską przyrodę, której grozi zniszczenie.

WYRWA
Tajemniczy wypadek samochodowy zmienia całkowicie życie Maćka (Tomasz Kot). W zdarzeniu ginie jego żona Janina (Karolina Gruszka). Najprawdopodobniej kobieta popełniła samobójstwo. Maciej nie ma jednak pojęcia, dlaczego do wypadku doszło pod Mrągowem, skoro Janina powiedziała, że jedzie na delegację do Krakowa. Pomyliła się? A może kłamała? Zrozpaczony mężczyzna wyrusza w podróż, aby rozwiązać zagadkę jej śmierci. Wkrótce trafia na trop niejakiego Wojnara (Grzegorz Damięcki) – aktora, którego podejrzewa o romans ze zmarłą żoną. Od tego momentu pytania zaczynają się mnożyć, a tragedia zmienia się w skomplikowaną zagadkę. Maciej dochodzi do wniosku, że być może w ogóle nie znał kobiety, którą poślubił…

ZAPPA - DKF KOT
Frank Zappa był ikoną muzyki i kultury rewolucyjnych lat 70. XX wieku. Dziwi fakt, że tak długo trzeba było czekać na jego filmową biografię. Biorąc jednak pod uwagę różnorodność jego muzycznych dokonań, bezkompromisowy stosunek do rzeczywistości i paradoksy biografii, jego życie nie było z pewnością łatwym tematem. Kluczem do stworzenia filmu był dostęp do filmowych i zdjęciowych archiwów gromadzonych przez samego artystę przez całe życie, aż do śmierci w 1993 roku. Alexowi Winterowi udało się przekonać wdowę po Zappie, Gail, do koncepcji produkcji, która nie jest typowym filmem muzycznym. Poznajemy artystę na tle swoich czasów. Dowiadujemy się, co wpływało na jego rozwój artystyczny od dzieciństwa, jakich wyborów dokonywał w życiu i jakie ponosił konsekwencje. Zappa jawi się jako artysta, myśliciel, ale i bohater popkultury wyprzedzający swój czas, dążący do perfekcji uprawianej sztuki i jej jedności ze społecznymi i politycznymi poglądami tamtej epoki. Ważnymi elementami jego twórczości był humor, kompilacja stylów i paradoks. W filmie udało się wykorzystać te charakterystyczne cechy i stworzyć z nich klucz do opowieści o człowieku, którego cechowała integralność twórczości i pozaartystycznej aktywności. Nie poznajemy tu Zappy linearnie, raczej dotykamy jego emocji i ważnych tematów z życia oraz twórczości. Był nie tylko muzycznym geniuszem, ale także elokwentnym myślicielem, potrafiącym przenosić szaleństwo swoich czasów na wiele gatunków muzycznych w sposób prosty a zarazem inteligentny. Inwestował czas i pieniądze w sprawy, które jego zdaniem miały przynieść dobro wspólne. Tej integralności słów i czynów brakowało wielu zaangażowanym artystom zarówno wtedy, jak i dziś.